23.Wrzesień.2008
Punkt zwrotny
Przedostatnia eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajd Orlen w zaĹoĹźeniach miaĹ nas umocniÄ na pozycji lidera pucharu Citroen C2R2 Teams Challenge. Zamiast tego spadliĹmy w tej klasyfikacji bardzo nisko. PrzyczynÄ tego stanu rzeczy byĹa niewiarygodna seria: na odcinku testowym, po przejechaniu kilkudziesiÄciu metrĂłw, na pierwszym zakrÄcie ukrÄciĹa siÄ lewa pĂłĹoĹ. Na pierwszym odcinku specjalnym rajdu sytuacja siÄ powtĂłrzyĹa â kilkadziesiÄ t metrĂłw prostej, pierwszy zakrÄt i... koniec lewej pĂłĹosi. Kilka metrĂłw dalej koniec drugiej pĂłĹosi. PostanowiliĹmy wiÄc naprawiÄ auto i wystartowaÄ drugiego dnia w systemie SupeRally. Na pierwszej pÄtli drugiego dnia wyraĹşna poprawa â udaje siÄ pokonaÄ caĹy pierwszy odcinek specjalny. Na drugim jednak sytuacja siÄ powtarza.Jak na razie nikt mi jeszcze nie powiedziaĹ, co mogĹo byÄ przyczynÄ tego, Ĺźe w trakcie jednego â szutrowego â rajdu straciĹem wiÄcej pĂłĹosi, niĹź niejeden kierowca straciĹ przez dwa â trzy sezony rajdowe. Tak naprawdÄ nie przejechaliĹmy ani jednego odcinka normalnie, bo na szĂłstym z kolei problemy mieliĹmy z czwartym biegiem i postanowiĹem go nie uĹźywaÄ, aby nie pogĹÄbiaÄ ewentualnego uszkodzenia. Tym jest to dziwniejsze, Ĺźe staraĹem siÄ jechaÄ tak, aby oszczÄdzaÄ podejrzanÄ skrzynie biegĂłw a i tak ukrÄciĹem pĂłĹoĹ. To jakiĹ niewiarygodny i szataĹski zbieg okolicznoĹci. Tym wiÄkszy, Ĺźe z tym samochodem nie mieliĹmy dotychczas Ĺźadnych problemĂłw. Rajd Polski przejechaĹ jak z nut i od tego czasu staĹ w garaĹźu!
W tej chwili nasz zespóŠanalizuje tÄ sytuacjÄ. Start w ostatnim rajdzie uzaleĹźniony jest od wyniku dochodzenia. Marcin z RyĹkiem bardzo by chcieli wystartowaÄ w Rajdzie DolnoĹlÄ skim 10-go paĹşdziernika, ale do tego potrzebne jest minimum pewnoĹci, Ĺźe samochĂłd pozwoli na nawiÄ zanie walki z czoĹĂłwkÄ pucharu. O wyniku poinformujemy w komunikacie prasowym przed rajdem. Za pomoc w starcie dziÄkujemy naszym sponsorom: Abpol i Carmen. Specjalne podziÄkowania takĹźe dla firm: Emal Cer, Auto Glass Ĺukaszewski, oraz chĹopakĂłw z TM Motorsport za przygotowanie samochodu.
